söndag 8 april 2018

Ett välbehövligt break


Äntligen en yogaklass i studion! Som jag längtat och därför tacksamt värdesatte gårdagens Ashtanga högt. Att få smita från packning av lådor och få 75 minuters svettig egentid var grymt tillfredsställande.

Många gånger när jag går på någon annans klass så infinner sig känslan att lektionen är planerad utifrån mig och min kropp!


Ego, tänker du kanske? Ja ...  eller så är det på det viset att jag upplever närvaron, att jag går "all in" och gör flödena till mina? Så där som jag önskar att mina kommande elever ska göra när jag börjar undervisa.

I den bästa av världar lyckas läraren få varje elev att utmana sig själv och arbeta utifrån sina kroppsliga förutsättningar (förhoppningsvis med känslan att läraren planerat lektionen just efter honom/henne).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar