måndag 30 april 2018

Vårvindar friska


Valborg och första maj betyder på riktigt att våren är här!

Som alltid så arbetar jag eller gjorde igår. Den stora folkfesten var ingenting jag deltog i, inte detta år. Det är okey. Jag har firat, massor av gånger och överlever.

Astronauten är den i vår familj som gått all in. Lillebror pluggar i London och missar partyt men inte storebror. Kan ärligt säga att jag knappt sett sonen sen onsdags kväll. Nu är det visserligen lika mycket mitt fel eftersom jag hängt i Stockholm, försvunnit hemifrån i ottan och kommit hem sent.


På "min tid" firades Valborg under ett dygn sen vilade vi den första maj.

Nu i modern tid firas kvalborg, skvalborg, Valborg och finalborg ... ja du hör ju själv, festen pågår i många dagar. Fattar inte hur någon orkar!?

För mig räckte det gott med alla människor som skulle in i butiken under gårdagen, inte mycket respekt visades. Det handlar inte om berusade ungdomar utan om vuxna kvinnor som tyckte att de kunde komma in när vi stängde, som inte brydde sig det minsta om att personalen kanske också ville checka ut och fira in våren. Suck

Idag är en ny dag och jag är ledig. Maj månads första dag. Fick precis veta att något spännande kommer att hända tidigt, early bird surprise! Mer om detta i morgondagens blogg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar