lördag 26 maj 2018

Litar jag för mycket på min förmåga?


Borde jag bli stressad?

Dagarna går fort och jag inser att jag inte alls hunnit plugga så mycket sim jag kanske borde? Anatomitentan närmar sig skrämmande fort ...

Litar jag för mycket på min kapacitet? Att jag redan pluggat allt en gång för några månader sedan och nu tänker att det främst handlar om att friska upp kunskapen?

Är inte ens stressad, vilket är både bra och mindre bra. Skönt att slippa tyngd som lägger sig över axlarna samtidigt som jag undrar om det vore bra om någon faktiskt sparkade mig i baken?


Litar jag för mycket på min egen förmåga? Att tänka att det löser sig om jag gör mitt bästa ... att kunna skjuta från höften efter det att jag vet att jag förberett mig.

Det finns inga genvägar till framgång, enbart hårt arbete. Ju mer vi övar och tränar desto mer tur får vi. Med andra ord så behöver jag lägga upp en plan för de dagar jag har på mig fram till tentan, måste multitaska som tidigare (jobb, husfix och plugg), på något vis kommer allt att ordna sig.

Allt kommer att bli bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar