lördag 12 maj 2018

Men konsistens som kladdmassa


She is back! Den där uppspeedade varianten av mig själv som glömmer bort att tänka innan jag agerar. Igår morse steppade hon in i lägenheten och tog över.

Vi har haft ett väggcollage med bilder på familjen i olika åldrar och skeenden ovanför vår öppna spis. Innan vi flyttar vill mannen att vi tar bort bilderna och målar ytan bakom. En hel del arbete men okey. Jag tog svamp, bunke och hett vatten med såpa för att blöta upp de tapetserade bilderna. Satt i squat på den öppna spisen så jag kom nära. Rev bort bit för bit av collaget och tvättade ytan ren från klister. En vit oregelbunden rektangel trädde fram mot den annars ljust grå väggen.

Mannen hade letat fram färg, det vara bara det att jag visste att det inte var väggnyansen av grått utan en annan färg som jag målat vår lilla hallsoffa i. Nåja, kanske trots allt bättre med annan grå ton än stor vit yta?


Öppnade burken och möttes av en halvt torkad färg, konsistens var samma som kladdmassa/modelllera. Jaha? Hur gör jag nu? Blandar ut färgen med något?

Äsch ... testar att spackla på kladdet. Gick hyfsat bra. Använde en spatel men det tog för lång tid och jag gillar att använda mina händer, ger bättre feeling. Kände mig både arty och kreativ, hade riktigt roligt. Graffiti på väggen. Rätt häftigt resultat. Coolt.

Men så ångrade jag mig. Borde kanske skrapa av allt och tvätta rent?

Började, så kom livet emellan och jag behövdes på annat håll. Lämnade väggen (dumt för nu hann färgen torka). Att tvätta rent fungerade inte, hade hoppats på att svampa ut färgen snyggt men nej.

Vet inte vad vi har nu? Modern konst utan foton. Shit happens ...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar