söndag 6 maj 2018

Öppnade köksfönstret och klättrade ut


Åh vad jag älskar de få lediga dagar jag har! De är som balsam för själen och jag hinner massor, inklusive att vila.

Den värmande solen har jag endast njutit lite av men jag ser de kortare stunder jag fick som lyx. Välbehövlig paus mellan lådor som packats och läxor som gjorts.

Gårdagens höjdpunkt på fler än ett sätt var min utflykt. Öppnade köksfönstret och klättrade ut på byggnadsställningen. Satt i stort sett på taket och njöt av utsikten.


Vår stackars Tiger fick inget veta, jag hade stängt köksdörren. Såg hans flyktväg upp på taket och tänkte på de gånger han olovandes knallat iväg på äventyr. Denna gång var det matten som utforskade. Dinglade med benen och mådde som en prinsessa.

Att sitta på "tak" är häftigt!

Kunde titta ner på vår balkong, den vi inte kan använda på grund av fasadrenovering. En vecka till bor vi kvar sen blir det markläge och altan istället för balkong. Det blir helt, helt underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar