tisdag 1 maj 2018

Singing and dancing in the rain


Någons olycka kan bli en annans lycka, så är det i livet och denna gång var det jag som oväntat fick en present i knät.

Sent på Valborgsmässoafton fick jag ett mess, en förfrågan om jag kunde tänka mig att leda den tidiga yogaklass som jag själv bokat in mig på. Vår lärare hade tappat rösten och kunde inte arbeta.

Alternativet för studion var att ställa in klassen.

Utan att tveka svarade jag JA. Självklart vikarierar jag, det är ju detta jag drömt om, att få hålla öppna klasser. Ingen tid att planera upplägg, tittade igenom mina tidigare klasser och hittade en 60 minuter lång mjuk sekvens som syftar på att väcka kroppen. Perfekt!


Promenerade i den tidiga morgonen till studion. Ute regnade det men vad gjorde det? Jag skulle på premiär, min egen. Häftigt!

Klassen gick bra, eleverna kändes nöjda och jag fylldes av glädje. Dansade mig hem, sjungandes. Wow! Det gick bra, är så tacksam över att jag fick chansen. Hoppas samtidigt att den lärare jag ersatte under tisdagsmorgonen återfår rösten så fort som möjligt, att hon blir frisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar