tisdag 8 maj 2018

Plötsligt händer det


Igår gjorde jag något som knappt händer i mitt liv, något jag är mindre bra på.

Började morgonen med en promenad till studion. När klockan ringde så var jag ordentligt trött, oändligt mycket mer än vad jag brukar. Att gå till yogaklassen gjorde gott och själva passet flöt på. Kroppen var visserligen något stelare än vanligt men så kan det vara.

Sommarvarmt och soligt på vägen hem.

När jag låste upp lägenhetsdörren så kom tröttheten tillbaka, att gå till Hera Hub och skriva på min uppsats kändes som överkurs när det var möjligt att skriva ostört hemma. Istället valde jag att lyssna på kroppen.


Vila en kvart i sängen var vad min kropp önskade. Jag somnade. Mannen väckte mig och då tog jag beslutet: att sova lite till. 30 minuter borde göra susen.

Somnade direkt och vaknade av väckarklockan som mannen så snällt ställt åt mig (utan att jag bett honom). Sååå skönt! En riktig powernap.

Kroppen tackade mig och uppsatsen blev färdigskriven och inskickad innan det var dags för mig att gå till jobbet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar