lördag 19 maj 2018

Stoppa tiden!


Men åh vilken weekend jag är mitt i! Mitt hjärta bubblar över av kärlek och jag vill stoppa tiden och stanna upp, njuta ännu mer än jag redan gör.

Everydayyoga lärarutbildning är grym, både lärare och kursare! Rekommenderar den varmt.

Igår ägnades hela dagen åt våra egna klasser. Att hålla och leda ett eget pass med sekvenser, fysiskt och filosofiskt tema, välja musik och typ av lektionsupplägg har tagit en hel del tid och energi.

Alla önskar leverera sitt bästa jag samt hitta sin stil och med faciet i hand så kan jag meddela att det gjordes med bravur! Det var såå grymt att få vara elev åt mina kursare, se dem, lyssna och följa deras instruktioner. Låta mig bli assisterad och få ge feedback. Wow!


För egen del så gick det bra. Min klass genomfördes och jag lyckades hålla den lekfullt utforskande. Tacksamt noterade jag att den återspeglar min personlighet och att jag fick mina elever att leka med mig på sina mattor.

Självklart har jag mycket att finputsa och antagligen blir jag aldrig klar ... det blir ingen lärare. Har  böjat min resa och för varje dag har jag möjlighet att skaffa mer erfarenhet samt bli trygg i min nya yrkesroll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar