torsdag 18 juli 2019

Emoji


Emellanåt går det långsamt och i detta fall har det tagit år, innan jag igår på allvar hittade emoji symbolen i verktygsraden. Kanske säger det mer om mig än jag vill tro? Kanske gör det inte det?

💃

När jag bloggar så är det främst texten jag fokuserar på och de gånger jag använder IPaden så har jag full tillgång till emojis, ifall dessa önskas. Har med andra ord inte letat efter och heller inte saknat denna funktion.


Emoji ...

I mitt manusredigerande så behövs bilderna. Där kan jag sakna massor av symboler som skulle berika min text! Hittar istället andra bilder som jag inte förstår varför de finns? Exempel är mängden tågsymboler???

🚂

Vad jag önskar är pensionerad kvinna, hängmatta, rep, picknickkorg, man med skägg, flicka med flätor, yogamatta, något som symboliserar tyngd, fågelholk, flytväst ...
Det var några emoji, har fler att lägga till "saknalistan" men de behöver inte nämnas här.

Tack & hej!💋



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar