onsdag 17 juli 2019

Stretcha höftkulor och rulla knäskålar


Du läste rätt: stretcha höftkulor, rulla knäskålar och släppa in utrymme under skulderblad, det stämmer jag har varit på yogamassage behandling igen.

Det är spännande att få vara en del av någon annans utbildning och att få agera "prova på" klient. Att få vara provdocka, ja eller i detta fall testmänniska.


Varje dag har vi/alla möjlighet att lära oss massor av nya grejer ... om vi är öppna och vetgiriga.

Det spelar ingen roll om jag ligger på mage på en madrass, lyssnar på ett sommarprat i P1 eller studerar någonting med vidöppna ögon, ny kunskap smyger sig in.


I fallet på madrassen så lär jag mig mycket om min egen kropp. Vissa saker genom att fråga och få beskrivet, andra genom att lyssna till kroppens signaler samt genom att känna beröringen av masserande fingrar, händer, armar eller fötter.

Jag lär mig var mina gränser går, var skav sitter, på vilka ställen stress lagras i just min kropp och hur fantastiska våra kroppar faktiskt är.


Återigen, TACK Eva (!!!)
säger både jag och kroppen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar