onsdag 3 juli 2019

När det jobbigaste momentet är att vrida på huvudet


Vissa dagar blir kroppen mer ompysslad än andra, så är det bara.

Igår ägnade jag en stor del, vi kan säga hela, förmiddagen åt att ligga på en massagemadrass. Jag fick underbar och hälsosam knådning och stretch av hela kroppen. Det jobbigaste för mig brukar vara att vrida på huvudet ... och så var det även igår.


Låter antagligen knäppt men seriöst så ÄR det jobbigt att vrida huvudet, känns som det väger bly. Vet inte varför det är så just på massagemadrassen? Intressant då min rörliga kropp är stark i många lägen.

Efter 90 minuters behandling så mådde jag som en prinsessa.


Men varför sluta att ge kroppen vad den mår bra av? En 120 minuter lång Masterclass i yoga med framåtfällningar som tema kändes härligt att ha inplanerat. Få vara elev och landa i sig själv. Ta en paus ifrån undervisning och istället få möjlighet att skaffa ny inspiration, vilket jag fick.

Kanske kommer jag att bjuda på någon variant under framtida klasser? Den som lever får se ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar