måndag 8 juli 2019

För den goda sakens skull samt min inre lust


Vissa dagar är mer spännande och intressanta än andra. Igår hade jag ett inbokat digitalt möte, ett samtal via datorn (eftersom vi befann oss i olika delar av Sverige).


Nä ... jag börjar från början. För några veckor sedan fick jag tips av en kollega som vet att jag gett ut noveller. Hon bad mig kolla upp ett nytt projekt vilket handlar om att öka barns lust till läsande.

Jag tog kontakt med ansvariga för denna behjärtansvärda "sak/uppgift". Att locka, stimulera och erbjuda barn berättelser/sagor/historier är något som känns helt rätt. En väg till fantasins magiska väg, till kunskap och förståelse. En trygg plats när livet känns svårt eller tufft. Ja du  förstår nog vart jag vill komma.

Konceptet som presenterades var smart och intressant. Jag grävde i mina gömmor och hittade tre manus som inte är publicerade. Skickade in och fick snabbt svar. De ville ha alla! En var klockren och de andra två som är betydligt längre ska jag arbeta om efter önskat format. Teknikaliteter.

Alltså, jösses!!! Vad häftigt. Wow!!!


Nu till igår kväll.  Jag loggade in via länk på datorn och hamnade i vårt första möte. Känns bra och jag är väldigt intresserad av att få vara en del av detta nya sätt att möta utmaningar vi har i Sverige: öka barns lust att läsa.

En period av redigeringsarbete ligger framför mig. Många långa timmar men vad gör det när det är för den goda sakens skull. Återigen får jag ge mig ut på hal is och testa min balansförmåga. Nya utmaningar. Nya äventyr.

Detta är en perfekt kombo till min mer fysiska "yogalärare roll"
Fortsättning följer ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar