tisdag 15 september 2020

Dags att bita i det sura äpplet

Det kom ett brev, landade i vår brevlåda och hittades av mannen. I en stund av total närvaro, då min hand smekande  utforskade Stanleys mage så meddelade mannen att han tyvärr behövde bryta förtrollningen och lämna över kuvertet.

Polismyndigheten ...

Japp, från och med nu finns jag i brottsregistret. Det handlar om den blixtrande kameran och en sträcka mellan Uppsala och Göteborg då min fot gasade lite mer än tillåtet. Fortkörningsbot. Eller så här stod det:

Du underrättas härmed om att du är skäligen misstänkt för hastighetsöverträdelse.

Så en bild på vår bil där passarserarsidan är övertejpad. Varför, GDPR??? Registreringsnummer, min körkortsbild och så bilden från fartkameran. Under bilderna fortsätter texten:

Kryssa i din inställning till föreseelsen/-erna och underteckna:

🕀    Erkänner

🕀    Förnekar, lämna en förklaring (går bra att bifoga bilaga): .............................................................. 

Tja, jag grabbade pennan för att rita ett kryss i "erkänner rutan" även om mannen skrattade och sa att bilden inte alls var/är vidare lik mig. Men gjort är gjort och jag har väntat på detta så det är lika bra att betala straffavgiften så fort som möjligt. Göra rätt efter att ha gjort fel.

"Fortkörningsbrottsling"skulle det vara jag och bör det skrivas in i mitt visitkort? NÄ! För en gång är ingen gång medan två är tradition/vana/beteende. 


Hej svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar