söndag 13 september 2020

Till ljudet av mina egna andetag

Igår under min tidiga löprunda kändes det som att jag var alldeles ensam och halv nio en söndagsmorgon så är det inget konstig med det. De flesta sover fortfarande eller så har de nyss vaknat och börjar långsamt förbereda sig inför en ny dag.

Ute sken solen och temperaturen hade inte klättrat högre än till sju grader. Efter någon kilometer hörde jag ett glatt "hej". Det var en man i 60-65 årsåldern som kom löpande. Han saktade in och vi pratade lite. Visade sig att han skulle vidare ner till Stadsparken för att möta sina söndagspolare, de han löper med varje söndag. Kombinerar fysisk aktivitet med socialt häng. Efter ytterligare 1 km vinkade jag hejdå och svängde åt annat håll samtidigt som jag fick en inbjudan att hänga på en annan söndag.

De här oväntade mötena när du minst anar det är både trevliga och ger positiv energi. Ett hej, lite småsnack och sen ha det så bra, mer än så behövs inte för att lyfta varandra. Minfulness när den är som bäst. Med andra ord en bra start på dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar