måndag 14 september 2020

Det är NU det händer!


I veckan har jag min första egna klass i aerial yoga på Uppsala danscenter. En dröm som blir verklighet (även om jag trott att mitt kall skulle bli FLYoga i mindre gungor under eget namn). ALLT känns både häftigt, spännande och kul. Jag har de bästa kollegor och tillsammans bildar vi en trio som kompletterar varandra perfekt.

Sen får vi se hur det går? Denna vecka finns fortfarande chansen att boka kurser och att prova på i mån av plats. De kurser som ännu inte är fullbokade kommer att erbjuda drop in, så först till kvarn!


Kanske blir det första och sista klassen? Om kurserna har för få bokade så blir de inte av ... så därför hoppas jag att åtta, nio stycken känner att "flyga" vore något just denna termin.

Dagens blogg handlar om dagen min lärarutbildning i FLYoga startade, den utbildning jag visste att jag skulle gå redan innan min 200h yogalärarutbildning, trots att jag då inte ens provat att sitta i denna typ av gunga, än mindre att "flyga". 


Chansen att få leva sin dröm
 (2019-02-28)



Idag är det alltså dags, att få ge mig hän åt och kasta mig in i nästa utbildning, den jag drömt om lääänge, FLYoga. Wow, äntligen tid att leva min dröm!

Med skräckblandad förtjusning lämnar jag Astronautens lägenhet och beger mig mot spårvagnshållplatsen som ska ta mig nästan ända fram till Korsettfabriken och Pilates Complete där magin bor (denna vecka).

Känner mig som ett litet barn på julafton samtidigt som jag både vet och förstår att det  kommer att ställas krav på mig, på oss. Vi ska lära, inte enbart leka. Att flyga handlar mycket om säkerhet.


Jag är beredd på allt. Antagligen kommer jag att vara totalt slut när klockan närmar sig 17:30. Kanske får vi läxor? Oavsett så väntar fyra intensiva dagar och jag ska försöka njuta allt jag kan.

Sonen undrade om jag har bokat in möten med människor jag gärna skulle vilja hänga med. Svar nej. Jag har inte ens berättat att jag kommer att vistas i Göteborg. Om jag hinner och orkar hänga lite med Astronauten så är jag nöjd. Helt ärligt så räknar jag med att kraschlanda i soffan, typ äta, sova och vila. Vill därför inte lova bort mig eller boka upp mig.

Skulle extratid ges och energin räcker så finns möjlighet att kanske hänga med någon av de kursare jag träffar, det visar sig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar