torsdag 3 september 2020

Det HÄNDE, det som aldrig inträffat tidigare ...

Dag ett, etappen till Göteborg med Lejonkungen blev precis som mysig och trevlig som väntat, förutom en incident. Vi hade lyssnat på en P3 dokumentär om den stora FN-skandalen i Centralafrikanska republiken och diskuterade som bäst då jag plötsligt inser att det blixtrade till. En fartkamera och den registrerar att jag överträtt hastigheten.

För ett ögonblick gasade jag på och blev tagen på bar gärning.

Jag har aldrig blivit stoppad av en polis, aldrig fått en fortkörningsbot ... förrän nu, i alla fall räknar jag med att få en straffavgift i ett brev med posten. Suck. Allt annat vore konstigt eftersom det blixtrade och jag såg flashen.

Senare under kvällen skulle Lejonkungen med flickvän skjutsas över hela staden till sitt boende (från Astronauten där vi ätit middag). Smart som jag är hade jag bett min förstfödde att följa med då jag tycker att det är svårt att köra i Göteborg. Vägar byggs om och jag litar inte på mig själv när det gäller att bli vägledd av vår gps. 

Astronauten följde med men trots att vi var först fyra (i bilen) och sen två så lyckades jag köra fel båda vägarna (fast på olika ställen). Egentligen innebär det mest att börja om men i hetsig trafik så blir jag lätt svettig. Trots det är jag stolt över att jag ändå valde att köra själv, att jag inte bad Astronauten ta över. Att jag utmanar mig i det som är obekvämt och under tidspress (då A hade en viktig tid att passa).

Idag sätter jag mig i bilen själv och kör hemåt. Det borde gå bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar