fredag 4 september 2020

Stoldans och skriksjungande

Home sweet home! 

Startade dag tvås roadtrip med destination "hem" efter frukost, som för övrigt sonen fixade. Min uppgift var att sätta mig vid det dukade bordet och äta. 💕

Ett regnigt Göteborg vinkade adjö och själv kramade jag om Astronauten som låtit mig sova över. Kan utsövd konstatera att soffan är ett utmärkt alternativ till extrasäng.

Så vad det dags att tillbringa cirka fem timmar vid ratten. Började traditionsenligt att köra fel! Eller för att vara ärlig så missade jag rätt avfart och fick börja om från början. Väl ute på E20 så flöt allt, trots de många vägarbeten som sinkade farten. Ägnade mycket tid åt att skriksjunga samt dansa sittande i förarsätet-

Farthållaren användes flitigt. allt för att ha fullständig koll på hastighet och fartkameror. Blixtrande överraskningar stod inte på min önskelista.

Väl hemma kändes huvudet suddigt och kroppen seg. En skogspromenad ordinerades och efteråt var både knopp och kropp nystartade. 

Borta bra men hemma bäst! Hur mycket jag än älskar att hänga med våra söner så är det skönt att bli bjuden på middag av mannen och bara få vara. Få landa i mig själv och veta att just precis nu så behöver jag inte utmana mig. 

Vila är en viktig aktivitet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar