torsdag 29 augusti 2024

... har ingen lust att göra fler ... på ett bra tag



Vet inte om jag ska skriva om det faktum att alla utländska studenter (ja eller i alla fall de flesta) har dykt upp på campus eller om bloggen ska handla om hemmaträning?

Den sistnämnda har tillkommit denna vecka på grund av att träningsanläggningen nära oss har sommarstängt fram till nästa vecka samt att det inte funnits utrymme i min kalender att springa längre sträckor (eller okey då ... prioriterats).

Efter att ha sprungit hela sommaren så saknar undertecknad  andra varianter av rörelse med fokus på styrka och högintensiv puls. Mina löpturer ger mig uthållighet och kondition men låter främst ben och hjärta arbeta.



I brist på tid beslöt jag att stiga upp i ottan, gå ut till poolhuset, köra tabata alternativt kort högintensivt flöde med burpees, armhävningar och squat x 3. Belöningen efteråt: att simma i poolen och sen äta frukost.

Igår satsade jag på den senare varianten, den som verkligen ger pulspåslag. Halvvägs in i repetitionerna insåg jag hur mycket armstyrka som tappats under sommaren och när allt var klart så kändes armarna nästan bortdomnade, totalt kraftlösa ...

Shit! Träningsvärken borde komma som ett brev på posten ... även om den troligtvis inte anländer förrän ikväll eller möjligtvis imorgon.

Nuläge: alla burpees pausas, har ingen lust att göra fler ... på ett bra tag (haha)!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar