lördag 31 augusti 2024

"Du följer med mig!"



Det finns stunder och tillfällen när jag behöver tacka andra, framför allt de gånger när undertecknad inte får tummen ur, trots att något både kan vara angeläget och viktigt.

I veckan meddelade Lejonkungen att han bokat vaccinationstid för TBE. Han tittade på mig och sa att om det är någon som bör se till att ha fullt skydd så är det jag ...

"Du följer med mig", sa han och meddelade dag samt tid.



Sagt och gjort, igår åkte vi, sonen fick dos tre och jag dos två. Om ett par månader är det dags för nästa (eftersom jag fyllt 50 blir det fler sprutor). Lejonkungen däremot tar den fjärde 2027.

Så tack till dig som försökt få mig att ta mitt förnuft till fånga och framför allt tack till sonen som sparkar mig i baken och ser till att det inte finns möjlighet att hitta på ursäkter. Tack, tack och tack!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar