torsdag 8 augusti 2024

Never ending story


 

I år har äppelplockandet börjat tidigt, både turerna till återvinningen med fallfrukt (fyra backar i går) samt premiären för "gratis frukt" i den traditionsenliga blå korgen på vårt staket.

Faktiskt, hör och häpna, kanske borde du till och med sätta dig ner, så har jag kokat äppelmos! Mannen hintade om att det kan vara gott till morgongröten och eftersom jag haft tid så checkade lusten in direkt, för det är nice att göra någon annan glad.



Igår under äppelrensning från gräsmattan så hoppade jag nästan till, en stor och lång snok låg över gruset och blev antagligen lika överraskad som jag för den ringlade iväg och gömde sig i vår syrén. Vad det sen blev av "ormen" vet jag inte? Undertecknad gav den utrymme att ge sig iväg ... eller så stannade den kvar?

Nu är gräsmattan nyklippt men andra äpplen har ersatt de som föll tidigare. Tiden då jag/vi städar tomten och typ får börja om (direkt vi tycker oss vara klara) har nu officiellt startat.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar