torsdag 1 september 2016

Att stretcha ... eller inte


Har du som jag vaknat mitt i natten och plötsligt känt ett behov av att stretcha?

Kanske är jag konstig och annorlunda, inte vet jag? Men detta händer mig. Vid ett par tillfällen har jag sträckt och tänt kroppen halvsovandes, hände senast denna natt.

Efter ett intensivt träningspass skojade jag med en vän om att jag smiter från passets stretch. Jag hoppar in i duschen och när de andra lämnar träningshallen så går jag hem.

"Men, stretchar du aldrig?", sa min vän.
"Jo på morgonen när jag yogar", svarade jag och la till "och så alltid när jag sprungit, då fuskar jag aldrig"


För så är det, jag fuskar! Min kropp är snäll och jag lider inte. Nu är det ju faktiskt så att jag yogar minst en gång per dag så det går väl kanske jämnt ut? Och om kroppen signalerar så stretchar jag på jobbet, i hallen eller var jag nu befinner mig.

Men nu var det kanske så att jag borde stretchat efter träningen? Kanske var det därför jag vaknade? Ingen aning?

Det blev liggande stretch och sen somnade jag om.


Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar