söndag 4 september 2016

Med ny blip på min nyckelknippa


Idag börjar min/vår "prova på månad" i den yogastudio vi tidigare besökt under augusti månad. Jag är fylld av förväntan och tilltro att det här kommer att ge mig massor av inspiration och energi.

Chansen finns att testa varianter av yoga som för mig är okända, kanske inte till namnet utan mer att jag hittills varken provat på eller utövat dessa.


Ikväll har vi anmält oss till yoga workout, en lektion där styrka och teknik praktiseras så att vi kan lära oss armbalanser och annat spännande. Här känner jag mig inte helt lost, har en del hemmaträning i bakfickan. Vad som är nytt är möjligheten till vägledning på golvet.

En lärare är för mig efterlängtad, någon som ser, som justerar, som kommer med tips och råd och som kan stötta mig i min praktik.

Självklart presenteras även mer traditionella yogaklasser, de som "känns igen", det är bara att välja, i mån av tid och lust.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar