lördag 10 september 2016

Långsamt framåt




Denna vecka har jag ägnat en del tid åt att sy på min senaste hatt. En ullkreation i lapptäcksteknik, den är långtifrån klar, kanske halvvägs men ändå fullt provbar.

Jag har ingen klar bild i huvudet utan testar mig för under arbetets gång. En tanke kan snabbt bytas ut mot en helt annan ide, beror lite på hur processen framskrider.


Tänkte eventuellt göra tre stycken fast i olika färger. Om jag känner mig själv rätt så kommer de inte att bli identiska. Tiden får utvisa.

Just nu är jag sugen på att bli klar, att få avsluta denna grå hatt så att jag kan sätta den på huvudet och ta med den ut i septemberdagen/kvällen.

Vi får väl se hur lång tid jag behöver? Beror på antalet arbetstimmar, alltså om jag överhuvudtaget avsätter och viker ytterligare tid för hattkonstruktion denna vecka?!


Må gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar