fredag 2 september 2016

En lördag i september


Vaknar kassaskåpstel och trött, har inte sovit klart även om våra katter tycker det. På deras schema står det frukost och eftersom husmor tagit tagit sovmorgon så får de göra något åt saken. Plan väcka matte lyckas alltid.

Gör frukost åt mig själv också och tänker på min ena syster som ska springa tjejmilen idag, det har jag aldrig gjort, faktiskt inte ens tänkt tanken. Syrran däremot har sprungit hur många gånger som helst?! Hon säger att det är ett häftigt och roligt jippo.


Först (dagen innan) springer de runt i City och shoppar, det är deras uppladdning. Sen har de fruktstund på hotellrummet med lite vila innan den viktiga middagen, kvällen innan loppet. Utvilade och glada beger de sig sen till startområdet för att genomföra loppet. Önskar henne lycka till.

Själv ska jag arbeta. Behöver bara väcka kroppen med frukost och yoga. Den här kassaskåpstelheten är inget jag gillar, behöver stretcha mig smidig igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar