torsdag 11 januari 2018

Frysa ... nej tack!


Att skylta om fönster är utmanande och roligt, jag älskar att få grotta ned mig i dessa uppgifter. Få vara kreativ inom de snäva gränser som kollektionerna innebär.

I veckan har nyheter presenterats i våra skyltfönster, så långt är allt som vanligt, det som var annorlunda var vädret. Många minusgrader (utomhus) innebar ett kallt entréplan vilket återspeglade sig i ett fönsterutrymme som erbjöd några få plusgrader.

Kläderna jag bar denna dag var förhållandevis tunna så trots att jag blev varm av själva skyltningsarbetet så huttrade jag. Så snart dockorna fått på sig sina outfits och fönstret var färdig stylat skyndade jag iväg för att koka en stor kopp te.

Ärligt talat så tinade jag upp ordentligt först när jag kom hem.


Igår var det dags för sidofönstren. Mitt klädval var denna dag annorlunda, tjock tröja och varma kängor. Frysa ... nej tack!

Vädret var betydligt mildare, enbart ett par minusgrader, detta innebar att jag klarade mig utan problem. Frös inte ens när jag tog den obligatoriska titten från gågatan.

Så ett tips är: klä dig efter termometern om du ska skylta fönster.


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar