tisdag 2 januari 2018

Inventering kl 07:00


Efter att ha sovit längre (mellan jul och nyår än vad som är vanligt för mig) så var jag smått orolig att min IPhone skulle få svårt att göra sig hörd, att ljudet från väckningssignalerna inte skulle tränga igenom min drömbarriär. Så blev det inte riktigt. På småtimmarna vaknade jag med jämna mellanrum, varje gång övertygad om att jag försovit mig. När klockan senare ringde i ottan så kändes det som om jag sovit i en evighet.


Femton minuters yoga, frukost, påklädning och sen iväg. Själva inventeringen gick fort och smidigt. En massa räknande, på stenåldersvis med penna och papper, inget lämnades onoterat.


Arbetsdagen som följde blev desto segare. Elva timmar på jobbet är verkligen inget jag förespråkar, utom möjligen vid speciella tillfällen.

Nu är den i allafall avklarad, inventeringen ... så skönt! Fokus framåt! Välkommen 2018.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar