lördag 29 september 2018

Åh yes ... åh nej men mest yes


Japp, min kropp lever, den existerar och det talar den högljutt om för mig. Känner varje muskel och varje sena. Är trött men lycklig.

En heldag kvar av yoga workshopen med Dan Morgan. En dag som tillägnas armbalanser och handstående som peak. Vägen till ... det är inte målet utan resan som är viktig.

Stärka muskler, träna styrka och därav bli mer rörlig, mobil. Smidig och flexibel vilket minskar risken för slitage och skador. Men jösses! Ingenting är gratis. Vill du nå längre så finns enbart ett svar: många timmars hårt arbete.


Äta, vila, sova och yoga. Repeat.

Idag fortsätter vi att svettas. Jag tackar Dan för varje muskel som vaknar och pratar med mig, att han utmanar mig att testa mina gränser på ett säkert sätt och inte låter någon av oss "fuska".


Hej svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar