tisdag 18 september 2018

Konsten att både lyckas och misslyckas


Igår valde jag att arbeta hemifrån (ingen writers lounge på Hera Hub). Beslöt att det var hög tid att ta itu med skapandet av nytt visitkort. Mias Hattar fungerar inte riktigt till yogakontakter.

Men det gick inte alls så smidigt och enkelt för mig som jag tänkt, det var nämligen ett tag sedan jag arbetade både med Illustrator och InDesign (dessa program har vi enbart på vår stationära dator, därav valet att arbeta hemma).

Något grafiskt designproffs är jag inte ... det är mer som det brukar vara när det gäller mig, jag skjuter från höften. Provar mig fram när jag inte riktigt minns. Brukar gå vägen och förr eller senare så når jag mitt mål.


Igår gick allt enligt planerna (först) men sen trilskades programmet (kan knappast ha berott på mig??? Haha) och jag fastnade, det var som att allt hängde sig ... blev låst läge.

Mina två arbetstimmar gick fort. Hur det än var så trodde jag mig ha fått ihop ett visitkort. Det visade sig inte riktigt stämma, delar av mejladressen hade försvunnit och ytterligare någon detalj. Utkastet hamnar i papperskorgen. Nästa gång tillfälle ges så börjar jag från början.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar