söndag 9 september 2018

Valdags yoga


Varje gång jag kommer till studion och håller en klass så känner jag glädje. Spelar ingen roll om dagen varit tung, om jag känner mig ledsen eller arg ... känslorna släpper.

Så var det även igår då jag vikarierade. En softyoga klass vilken kanske inte är mitt signum. Är tacksam och glad att jag får chansen att testa och prova på fler delar av yogatårtan.

Softyoga kan betyda mycket och att planera en sådan klass ger frihet att utforma den som det passar mig. En lugn typ av yoga, svettfri.


Jag valde att närma mig klassen med "Yinyoga tänk". Att mjukt stretcha och landa i sin egen kropp. Andas. Hålla positioner i en eller två minuter. Flöda långsamt. Soft och mjukt. Blev en lyckad kombo.

Med humöret på topp samlade jag ihop mina grejer och körde visslande hem. Det här är verkligen det jag vill göra!

Just nu är det ovisst när jag håller min nästa klass, kanske inte denna vecka eller så blir det som planerat på torsdag.

Ha en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar