onsdag 12 september 2018

Den oändliga historien


Ett, två, tre, fyra, fem ... de tar aldrig slut. Precis som kultfilmen så skulle jag kunna benämna mitt trädgårdsarbete: den oändliga historien.

Äpplen, äpple, fler äpplen och sen ett gäng päron. Sortera okey frukt från skämd. Packa i plastbackar och sen fylla bilen för att köra till återvinningen och tömma alla lådor i den stora konteinern märkt "fallfrukt". Blev återigen ett par vändor på min lediga dag.


Varje gång jag bär och staplar tunga lådor tänker jag att det är detta jag tränar för. Idag behöver de flesta av oss gå på gym för att orka/klara av sysslor som våra tidigare släktingar utförde dagligen. Bära takplattor, hugga, klyva och stapla ved. Lyfta tunga lådor, skotta jord/grus/sand/sten i kärror och gräva för hand ... listan kan göras nästan hur lång som helst.

Faktiskt gjorde jag både och, arbetade i trädgården under dagen och gick därefter och tränade. Så skönt! Är inte alls så dumt att vara ledig mitt i veckan ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar