onsdag 8 maj 2019

Att längta ... förgäves


Jag har länge gått och sett fram emot en Masterclass på en av stadens studios, en av de jag har egna klasser på. Kommande söndag skulle eventet blivit av.

Som jag längtat! Bokat plats och betalat.

Vet att jag behöver bli bättre på att själv hinna vara elev, det som jag verkligen älskar men som jag på sista tiden inte riktigt hunnit med. Så när en lärare som jag beundrar och som får mig att flytta fram mina egna gränser presenteras som gästlärare så blockar jag direkt tid i kalendern så att ingenting annat ska störa.


Igår fick jag besked att vi varit för få ...

Hur kan detta vara möjligt? Information har gått ut i god tid men tydligen har detta inte spelat någon roll. Vet de yogisar som är aktiva nu på studion vem som skulle kommit? Vet de vad de faktiskt missar?

Så oerhört tråkigt. Visst jag har längtat och ibland blir det inte som jag tror eller önskar men just nu tycker jag mest synd om studion och den gästlärare som förberett denna Masterclass.

Jag missar visserligen välbehövlig träning och guidning i min yogapraktik men överlever, det kommer nya chanser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar