onsdag 22 maj 2019

Jag tror att jag funnit min kod


I förrgår på hubben hade jag planerat att påbörja eller ännu bättre fullfölja så jag till och med (i bästa fall) kunde slutföra en av de största uppgifterna som ska klaras av innan min vidareutbildning efter Midsommar.

Tror att jag nämnt detta tidigare, jag ska skriva fyra personers tal. Individerna ska väljas noga och var och en av dem ska beskriva mig, utifrån olika önskningar.

  • Dharma - önskan att bli den jag är menad att bli/vara
  • Artha - önskan som hjälper mig att leva/uppleva Dharma
  • Kama - önskan efter njutning av alla de slag
  • Moksha - önskan efter frihet och en kontakt med evigheten The Eternal


Denna uppgift där alla talen ska skrivas i flöde, utan att tänka, har legat och gnagt. Nu är den gjord. Heja mig!!! Tid var vad jag behövde och att få vara ostörd.

Nästa uppgift var att hitta gemensamma nämnare och kunna läsa in vad min egentliga mening och önskan är. Inte alls svårt då orden lyfte sig tredimensionellt och blev självlysande. Svaret var inte heller oväntat. Tror alltid att jag vetat men kanske inte alltid förstått.

Så skönt att kunna bocka av denna stora instuderingsuppgift och få känna mig både glad och stolt över mig själv.

Puss & kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar