torsdag 9 maj 2019

Det här att hålla sig flytande


Igår skrev jag om en inställd Masterclass som jag längtat efter, idag kommer inlägget att handla om mig. På ett sätt så lyfts vissa frågeställningar av mina axlar i och med vetskapen att en erkänd och oerhört skicklig yogalärare inte får fler anmälda än tre till ett väl marknadsförd event!?! Hur kan detta vara möjligt? Finns antagligen lika många svar som frågor.

De senaste veckorna har jag märkt hur antalet yogisar dalat på mina klasser och inte enbart mina, de flesta lärare har färre än de brukar ha. Visst, det är maj men vädret är inte längre sommarvarmt. En annan anledning är att det närmar sig slutet av en termin, folk har massor att göra. Det nalkas student, avslutningar och semester. Ytterligare en anledning kan vara ekonomi samt att det nu är länge sedan eventuella nyårslöften gavs.


Självklart kan antalet yogisar bero på mitt sätt att hålla och leda en yogaklass. Jag är fortfarande en rookie, har inte ens undervisat i ett år men tack och lov viskar en inre röst att det mesta inte handlar om mig utan om yttre omständigheter.

Jag är i den fas att jag just nu presenterar och bygger upp mig/mitt varumärke, sånt tar tid. En annan faktor är att morgonklasser inte ger lika mycket gratisreklam som kvällsklasser, många är för trötta eller bekväma för att ta sig iväg.


Med andra ord är allt som det är. Jag stretar på. Vill inte glida på något bananskal. Vet att det enbart är hårt arbete som lönar sig (i längden). Så när jag kommer hem och meddelar att det kom tre yogisar på min klass så vänder mannen på tänket och säger att det är bra.

De som kommer är närvarande i stort sätt varje vecka, de är nöjda. På en studio undrar flera stycken ifall jag kommer att ha även kvällsklass i höst (de som inte har möjlighet att komma på morgonen) men svaret är nej, så dessa yogisar får vända sig till mina duktiga kollegor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar