söndag 5 maj 2019

Var var det nu jag la den???


Har ett antal böcker att läsa. Plugga. En av fyra ägde jag redan så under tiden jag väntar på bokleveranser så väljer jag att fokusera på den bok som redan lästs (för typ ett år sedan).

Inte alltid helt enkelt då den plötsligt gömt sig!

Frågade mannen trots att jag visste svaret, varför skulle han bry sig om DEN boken? Frågade Lejonkungen som svarade med att se ut som ett frågetecken. Kunde med andra ord enbart vara en person som rört boken, JAG.


Men var var den? Letade överallt där den borde kunna vara. Letade där den inte borde vara ... Inget napp, boken var och förblev försvunnen???

På vårt soffbord i källaren har jag lagt fyra tavlor som ska upp på väggen, så vi inte glömmer bort. Beslöt att lyfta på dessa, bara ifall att och BINGO! Där var boken???

Så slutet gott, allting gott. Nu kan jag plugga igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar