fredag 5 maj 2023

Det finns inga "måsten"



 

Idag är min plan att "bara vara", för nu är det helg och det finns inga "måsten" (åtminstone inte i min värld). Planen är att läsa lite (eller mycket) och om vädret tillåter hänga ute på vår tomt. Pyssla i trädgården och ladda batteriet.

Min vecka har varit händelserik och rolig, vilket gör att jag känner mig nöjd med att lägga prestationen på hyllan och ta dagarna som de kommer. 



Mannen bygger på sitt stora Titanicprojekt i lego. Det är snart klart och bitarna trycks ihop långsammare och långsammare, då han inte vill att "allt ska vara över". Att gå i mål är både tillfredställande och sorgligt, precis som när du läser en bra bok. Du vill veta hur allt slutar men sen blir det tomt ... 

Själv är jag inne på sista boken i MaddAdams triologin (av Margret Atwood) och förstår precis hur mannen känner. När sista sidan är läst kommer sorgen att allt är över och frågan: Vad ska jag läsa nu?

Svaret vet undertecknad redan, då jag köpte en bok på flygplatsen (innan det var dags att resa hem ifrån London), det känns bra.



Hej svejs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar