fredag 19 maj 2023

JAG är tillbaka!



Välkommen kunde jag säga till mig själv och den energi som återkommit. Tack, tack och tack för att undertecknad känner igen sig själv.

Vad, hur och varför ... inte vet jag?

Firade därför min lediga "sommardag" med löptur. Så skönt! Sen bakade jag en rabarberkaka till eftermiddagsfikat och kavlade upp ärmarna för att ta itu med vår stora rabatt. Den har invaderats av kirskål som olovandes har slagit rot bland de perenna växterna. Det tog hela dagen ...



1 - 0 till mig som efter timmar av fight kunde ranka mig som segrare (igår). Är dock beredd på att om en vecka så tittar nya skott upp, då alla rötter inte hamnade i ränskorgen.

Mannen fasadtvättade vårt hus och efter en lång dags arbete kunde vi båda känna oss nöjda.

Idag är en ny dag och andra sysslor står på "att göra listan". Önskar dig en bättre lördag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar