tisdag 30 maj 2023

Det går som det går ...



Att ha tid hos tandhygienisten är ett nödvändigt ont och inte alls speciellt roligt men vem har sagt att livet alltid är kul!?

Mina tänder är starka och har varit utan hål sedan jag gick i mellanstadiet. Dilemmat är att tänderna sitter nära varandra, det är bitvis trångt och därför svårare att hålla helt rent. Tandsten är något som kommer som ett brev på posten ...



Så jag går årligen till hygienist, ungefär som när du lämnar in bilen för service. Det skrapas och putsas och emellanåt ilar den ner i tandroten vilket gör att det är svårt att slappna av och lättare att sitta på helspänn.

Hur morgonens behandling kommer att upplevas kan jag enbart gissa men undertecknad har fuskat med de mjuka tandsticksborstarna så det är risk för att jag får skäll (haha) och att behandlingen kommer att "kännas".

Wish me luck!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar