tisdag 2 maj 2023

Kanske ... snart?



Äntligen knoppas magnolian och gör sig redo att slå ut. Som jag längtat, (då det är en av mina favoriter)! Denna vår har varit och är kylig (förutom de "sommardagar" vi hade i senare delen av april), därför är det troligt att naturen exploderar när temperaturen stiger. 

Hos oss står körsbärsträden i startfåran och trängs med bland annat magnolian, som om de väntar på klartecken, det där pistolskottet som brinner av och ger tummen upp. 

Kanske kan jag snart plocka ut och gräva ner den magnoliaplanta som bott inne hos oss sedan veckan innan påsk?



Igår startade jag dagen med en löptur. +1° C, lätt duggregn och vind ... bara att gilla läget, helt ärligt så njöt jag. Förra veckan fanns ingen tid för egen träning och kroppen har längtat. Den brydde sig inte om att den blev blöt. Fötterna hittade sitt tempo, kroppen kändes lätt och andningen skötte sig själv. Efteråt en dusch och sen redo för ny arbetsdag, vecka samt månad. 



Önskar dig en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar