tisdag 2 februari 2016

Gnissel i maskineriet

Min högra arm har checkat ut, den vill inte vara med. Trött hänger den på sin plats och protesterar högljutt om jag rör den för mycket uppåt/utåt.


Nä jag har inte gjort något särskilt, inte vad jag vet?

Misstänker att det är min yoga och att någon sena eventuellt kommit i kläm. Hur och vad ska jag göra åt det? Antagligen är vila bra men det är svårt. Jag tänker att normal rörelse är bra, att låta bli sånt som känns obehagligt. Borde kanske undvika armhävningar?

Misstanke nummer två är att det är mitt huvudstående som kan vara boven i dramat? Sist jag stod så kändes det hur bra som helst och jag kände mig stark så jag höll positionen i 25 lugna andetag, kanske för mycket?


Under och efter yogapraktik så svarar kroppen emellanåt med en trötthet som mer känns som slitage. Muskler "tvingas" att tänjas i ytterlägen om än försiktigt vilket ger en annan sorts träningsvärk, kanske är min arm ett sådant exempel? Eller inte ...

Så nu ska jag försiktigt strechta och tänja för att se om jag kan få min arm fullt brukbar igen.


Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar