torsdag 11 februari 2016

Hatten på strykbrädan

Har en hatt som missnöjt ligger och blänger på mig, den får ingen kärlek. Huvudbonaden som är lovad att bli prioriterad denna vecka menar att jag inte stått vid mitt ord och jag kan inte annat än att ge den rätt. Sorry, influensa i huset och arbete har kommit emellan.


Jag brukar stå vid mitt ord så nu får jag skärpa till mig, om inte förr så i helgen. Egentligen är det bara att sätta igång, svårare än så är det inte.

Att vänta på inspiration fungerar inte, det har jag lärt mig. Ju mer tid jag lägger på skapandet desto fler ideer gror. Alltså är det enbart fokusering och hårt arbete som gäller.

Men att lova hatten exakt hur och när är dumt, bättre att säga att jag inte glömt bort den. Snart ska den få hela min uppmärksamhet och massor av egentid med mig. Så sluta skicka ut vibbar för att ge mig skuldkänslor! Det fungerar inte på mig.


Vi syns och hörs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar