söndag 7 februari 2016

Influensa / helikoptertur

Solen strålar ute och inne har vi övergått från akutmottagning till vanlig medicinavdelning. Sonen mår bättre men förföljs fortfarande av halsont.

Jag tittar på bilder vilka jag fått mejlade av den äldre sonen, han som pluggar rymdteknik och åker snowboard all den tid som ges möjlighet. I helgen har han varit i Hemavan med STIL Alpin vilka han dessutom arbetar för.




Med något som kan betecknas som en släng av avund tittar jag på fotografierna. De brottas inte med influensa, de flyger helikopter, vandrar med utrustning och glider sen ned i pistade eller opistade backar. Wow!


I början av februari är det helt okey med snö för min del. Jag skulle gärna susa nedför någon backe på mina slalomskidor, framför allt vore lyckan gjord om jag fick flyga med i en helikopter, det har alltid varit en av mina drömmar. Så coolt!


Jag är glad för sonens skull, att han har möjlighet att uppleva allt detta mitt under sin tuffa utbildning. Mitt mammahjärta är fyllt till bredden av stolthet.

I vår vardag ger bilderna positiva vibbar. Jag kan blunda, luta mig tillbaka och låtsas att även jag är med i samma typ av äventyr.


Nu är det dags för fika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar