lördag 27 augusti 2016

366 dagar

När jag kollar på antalet blogginlägg jag gjort så inser jag att de motsvarar ett år! Borde kanske fira? Eller inte ...


Oavsett vad andra tycker om det jag skriver och min blogg så kan jag känna stolthet, det mål jag satte upp har jag hållit. Vissa dagar när jag satt mig ned för att skriva så har huvudet varit tomt, inga idéer, inga uppslag ... enbart blankt.

Det är vid dessa tillfällen som jag verkligen kan klappa mig själv på axeln när jag lyckas få ned något, typ vad som helst som handlar om mig, min dag, mitt liv eller reflektioner jag gör. Emellanåt är det uppförsbacke och det finns inga genvägar, bara att börja, att ta första steget.

Andra dagar går det lätt. Idéerna knackar på, står på rad och jag får dra i handbromsen, då går skrivandet både lätt och fort. Så jag fortsätter, i min takt och mitt tempo.


Denna helg är det morgonyoga i park med kompis som gäller. Vi cyklar iväg med våra mattor och njuter av sommarens kanske sista varma dagar? Helt ljuvligt! Underbart. Glada och nöjda kommer vi sen hem till våra familjer före lunch och dagen kan börja.


Må gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar