måndag 8 augusti 2016

Sommarträning

Jag älskar att yoga ute!


Har precis kommit tillbaka från ett pass i den vackra botaniska trädgård som breder ut sig framför stadens slott. Kroppen mår bra och jag känner mig nöjt tillfredsställd. Yoga är verkligen min grej!

Men jag behöver även annat, pulshöjande träning. I morse drog jag därför ut på en löprunda. Ställde klockan och gick upp i ottan när alla utom katterna sov. Serverade pälsbollarna frukost och försvann ut i den tidiga morgonen.

Jag var nästan ensam. Faktiskt så föredrar jag att löpa utan att möta andra, att få vakna i lugn och ro, känna vinden och lyssna på fågelkvitter. I skogen luktar det solmogna hallon och temperaturen är precis lagom.


Mina fötter har fortfarande inte vant sig vid de nya skorna och jag måste lyssna in kroppen. Min önskan att springa ca en mil är uppnådd men farten är långt ifrån hög, jag snarare joggar än springer. Vill inte pressa mig eftersom fötterna knorrar. Det är okey för mig, finns inga prestationskrav. Målet är att njuta av turen, svettas och känna mig nöjd över att jag ger mig själv en god start på denna dag.

Vissa dagar är det lättare att ge sig själv egentid och boosta "jaget" ... idag har det varit en sådan dag.


Må gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar