fredag 26 augusti 2016

Fjärrkontroller!?


Kalla mig old fashion eller "teknik skeptisk" om du vill men det här med fjärrkontroller är INTE riktigt min grej. Det är inte det att jag är obildbar ... jag har snarare ingen lust.

Om jag ville så skulle jag kunna men som sagt jag bär på ett stort motstånd, tycker att det är bäst när allt är så enkelt som möjligt. Men vänta, säger du kanske nu? Tekniken går framåt och det är inte svårt.

Nä, kanske inte men i detta fall tycker jag att det var enklare förr när det fanns en fjärrkontroll till teven, nu har vi tre stycken! För många.

Nästan så jag förespråkar den tid då jag lyfte rumpan från soffan och gick fram till teven för att justera ljud eller byta kanal ;)


Mannen skojar om mitt motstånd. Han har gett upp idén att försöka lära mig. Jag är som ett envist barn, vill inte och lyssnar därför enbart halvhjärtat, hittills har jag överlevt utan problem.

Emellanåt undrar mannen hur jag ska göra om ingen annan är hemma och jag t ex vill kolla på Netflix och behöver gå via boxen eller Playstation.  Inga problem, jag har en dator ... eller så låter jag bli att kolla! Det löser sig.


Hej svejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar