tisdag 16 augusti 2016

Jag har en dröm ...


Någonting som står på min bucket list och som jag sedan ungefär ett år tillbaka känt att jag verkligen skulle vilja förverkliga. Det handlar om utbildning och personlig utveckling. Just nu är det inte rätt i tiden, inte för mig som nyligen tackat ja till annat.


Jag skulle sååå gärna vilja gå en yogalärarutbildning! Många är baserade på 200 timmar under ett års tid. Inga problem kanske? För utom att jag behöver röra på mig. En del läses på distans och har intensivkurser på annan ort i några veckor för att sedan varvas med hemuppgifter. Den senaste utbildningen jag fått nys om är stationerade i Varberg/Bali ...

Vore så oerhört häftigt om jag verkställer denna dröm men som sagt inte nu, inte i år. För tillfället fortsätter jag med min egen praktik och försöker arbeta utifrån mina förutsättningar och min egen kapacitet. Det är kroppen, inte jag som bestämmer.


Har i alla fall återgått till att delvis ta klasser för lärare. Ett steg i rätt riktning. Att gå iväg med kompisar på gemensam praktik är roligt och ger annat än när jag nöter själv med mina nätbaserade lärare.

Om någon funderar över huruvida de ska testa Yogobe på nätet så säger jag bara: JA! Kompetensen är stor och utbudet brett. Jag har lärt mig så mycket som inte är självklart i en studio. Du kan testa gratis och förlorar ingenting på att ha provat. Oavsett om jag signar mig på en studio och yogar för fysisk lärare så kommer jag INTE att släppa Yogobe. Många av Sveriges (Nordens) bästa lärare kan du hitta där och det finns alla typer av träningspass, forskning, skadehantering (förebyggande och hur du tar dig tillbaka), hälsotips, diskussionsforum ... you name it.

Så min dröm ligger i vila, en dag dammar jag förhoppningsvis av den.


Må gott 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar