måndag 9 januari 2017

För syns skull


Det första man blir blind på är ögonen. Okey ... var skulle man annars mista synen?

Eller kanske har jag drabbats av alzheimer light?

Nä, tror inte det. Gissar att den lilla dosan istället glidit ur min ficka när jag  halat fram vantar eller telefon. Det enda jag kunde konstatera var att min linsdosa rymt hemifrån.


Vad gör man då, när ögonen vill vila och jag letat på alla tänkbara ställen och därefter på alla otänkbara platser i vår lägenhet?

Skulle jag förvara linserna i snapsglas över natten?

Så mindes jag att någonstans fanns en annan dosa med ett par färgade linser, vilka jag knappt använt. Skulle kunna kasta dessa linser och hokus pokus simsalabim så löser sig mitt problem!


Frågan var nu: var hade jag städat undan dessa? Jag är nämligen världsmästare på att städa bort grejer ... fråga familjen.

Bara att börja om med letandet. Mannen kom till undsättning och upptäckte en låda som stod högt upp i badrummet och vars lock var alldeles dammigt.

Bingo! Längst ned så låg den lilla dosan med de färgade linserna och ännu bättre en helt ny oanvänd, pax för den sista!!!


Så slutet gott, allting gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar