onsdag 25 januari 2017

Rapport från en konkursutförsäljning, dag 9:




  • Städa, plocka och förbereda
  • Kunder som väller in när butiksdörren låses upp.
  • Kassa på entréplan som strular på grund av en icke fungerande kortläsare. Plan: startar om kassan samt kortläsaren tre gånger. Tar enbart emot kontantbetalning. Ringer supporten och får hjälp. Kassan fungerar.
  • Trevliga kunder, ledsna kunder, irriterade kunder ...
  • Lyssnar, tröstar, skojar 
  • Plocka, vika, städa ...
  • Pratar med kunder
  • Tömma skyltfönstret på kläder.
  • Tar en timmes rast och går iväg på planerad lunchdate.
  • Varvar kassatjänst med att tömma provrum på provade plagg och städa.
  • Kortläsare som dör och vägrar låta sig återupplivas. Kryper på golvet, kollar sladdar och kontakter. Ringer support igen och igen.
  • Kassaprogrammet svajigt, får hänvisa ALLA kunder till mina hårt arbetande kollegor.
  • Försöker trassla upp ihoptjorvade halsband.
  • Pratar med kunder
  • Sorterar galgar och hänger ut nya varor.
  • Pratar med arg kund ... länge
  • Kaos i alla kassor när kortläsare och program plötsligt hänger sig. Kassa 4 out of order ... kassa 1 opålitlig, kassa 2 okey?
  • Arbetsdag slut. Kramar kollegor, flyttar varor mellan våningarna och går hem senare än planerat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar