söndag 29 januari 2017

Välkommen ut ur garderoben


Välja och välja bort. Rensa undan sådant som gjort sitt och som kanske kan få det bättre någon annanstans?!

Vi började med skorna i klädkammaren, under hallsoffan och i den kartong som är märkt vinterskor (inne i vindsförrådet), tror att hälften hamnade i "slänga"högen och en sjättedel i "återvinning" (gå till vintage butik och kolla om de är intresserade?) och resten ställdes tillbaka i klädkammaren.

Så fortsatte rensningen i sovrummet. Jeans, klänningar toppar och kjolar spreds ut över sängen och sorterades. Schysst att ha mannen bredvid för att kunna stämma av.

Min garderob innehåller alla regnbågens färger och mönster medan mannen håller en betydligt snävare och striktare färgskala.


Återigen olika högar: slänga, återvinna, ge bort.

När vi var klara så var min garderob fortfarande full, syntes knappt att jag rensat ... är inte redo att göra mig av med vissa frågetecken.

"Du har ju hur mycket som helst!", kommenterade mannen.
"Ja ... kan ju bero på att jag aldrig slänger något."
"Dessutom har du en klädkammare som du inte ens tittat i ...", flinade mannen.


Ja, det är sant. Har svårt att göra mig av med kläder jag gillat. En kjol fick jag när jag var tretton! Det är en skotskrutig "kiltkjol" som jag fortfarande kommer i. Sån är jag, har samma storlek nu som då.

Hälften av alla utrensade kläder, de finare skickade jag med en vän när hon kom förbi. Hoppas att något kan passa henne eller hennes dotter.


Hej svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar