söndag 29 januari 2017

Trodde att jag var ledig


Fick ett mejl ... under min härligt sköna lördag ... från konkursförvaltaren ... suck.

Då var det klart, nu är vi offentligt uppsagda och uppmanas att så snart som möjligt besöka det ställe som jag har väldigt liten lust att gå till: Arbetsförmedlingen.


Så på måndag (innan jag går till jobbet) får jag sparka mig själv i baken och tvinga mina fötter att förflytta sig till den plats jag lovat mig själv att undvika ... för jag vill ju ha ut min lön.

Usch och fy!

Resten av mejlinnehållet var betydligt positivare men som alltid tar jag en dag i taget.


Samtidigt är det sådana här tillfällen som gör mig starkare, allt kan ju faktiskt bli bättre! Kanske annorlunda men ändå bättre. Så på med de positiva glasögonen igen, de jag alltid har i bakfickan.


I morgon är en annan dag. Idag är jag ledig och ska fortsätta att njuta av min sköna helg.


Må gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar