torsdag 27 april 2017

Inte ett skepp utan jag, "Mia kommer lastad"


Har typ glömt hur det var ... armarna känns två meter långa och pulsen stiger i vårt trapphus, de 66 stegen upp suger musten ur mig.

Hade varit nice med hiss (just idag).

Jag är ordentligt lastad, har packat det tyngsta på ryggen och har sen fördelat resten i två påsar som är överfulla.

Kidsen är hemma och jag har handlat.


Hade nästan glömt hur jobbigt det kan vara att bära hem varor ... tre olika typer av mjölk, kattmat, juice och yoghurt. Potatis är inte heller lätt när det fylls i större påse.

Fick ändå välja bort för att minska på vikt. Behöver med andra ord gå tillbaka ikväll och handla resten.

Men jag klagar inte, det är mysigt att ha sönerna hemma, innebär bara lite mer planering (samt mer mat). Kliver i mammarollen igen och njuter.


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar